20 grudnia 2012

Przedświąteczna gorączka

Przed świętami, udajemy się do sklepów w celu zakupu produktów na święta. Mały koszyk to za mało, w takim okresie potrzebny jest wózek, bo czy trzeba czy nie wrzucamy kolejne artykuły. Potem wychodzimy z potężnymi torbami w każdej ręce. Ci którzy nie mają za dużo czasu kupują gotowe produkty, pozostali nabywają półprodukty i potem w domu spędzają wiele czasu na pieczeniu, gotowaniu, smażeniu i tym podobne. Proszek do pieczenia, mąka, cukier, konfitury, ryba - cała kuchnia w produktach, a handlowcy zacierają ręce, bo to ich 5 minut. Już po Wszystkich Świętych w sklepach można usłyszeć świąteczną muzykę, delikatnie docierającą do naszych uszu, a na półkach wystawia się towar z artykułami świątecznymi.
 
Przeglądając blogi natrafiłem na osoby, które bardzo lubią wypiekać pierniki, makowce i inne słodkości, zdjęcia wyglądają tak apetycznie, że aż ślinka leci.
Ale jest też inna grupa ludzi, mocno zabiegani, nie mających czasu na nic. Między innymi z myślą o takich osobach oławskie Społem wyszło z propozycją zakupów na telefon. Nie wychodź z domu, zadzwoń 785 700 034 - takim sloganem zachęca się klienta do pierwszego sklepu spożywczego w Oławie on-line. Obecnie trwa promocja, przy zakupach już za 50 zł, na terenie miasta dowóz jest bezpłatny a czas dostawy do 2 godzin, jeżeli złożymy zamówienie do 15.00. Kilka miesięcy temu przeprowadzałem akcję promocyjną tej usługi, ciekawe czy się przyjęła? 
Cieszą się też firmy cateringowe, bo Polacy coraz więcej pracują i nie mają czasu na kuchenną krzątaniną. Kiedyś było to nie do pomyślenia żeby na wigilijny stół postawić wyroby nie pochodzące z naszej kuchni, teraz coraz więcej osób korzysta z szerokiej oferty cateringu. W Oławie działa kilka firm, które spełnią każdą zachciankę kulinarną klienta. Dla mnie najlepszą była Stodoła, ale niestety przestali świadczyć usługi cateringowe, inne zresztą też. Nie ma już tanga, imprez typu Andrzejki, koncertów - Krzysztof mam nadzieję, że staniesz na nogi i ponownie uruchomisz lokal, tak jak sobie wymarzyłeś - trzymam kciuki.
A wracając do świąt, 20 grudnia przeprowadziłem mały eksperyment, porównałem ceny cukru w największych oławskich marketach: Lidlu, Tesco, Kauflandzie, Biedronce, Społem i InterMarche. 1 kg tego słodkiego produktu najtaniej można zakupić w Biedronce za 3,49 zł, natomiast najdrożej w Społem i Tesco, gdzie za ten sam kilogram trzeba zapłacić 3,99 zł. W Tesco, przy zakupie jednorazowo 10 kg, cena spada do 3,50 zł/1kg, to i tak drożej niż w Biedronce. 
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz