7 października 2015

50 lat Bodzia

Jubilat i autor
3 października miałem przyjemność uczestniczyć w imprezie urodzinowej mojego kolegi z Lubina Bogusia Fortuńskiego. Oczywiście, jak na bilardzistów przystało, spotkanie odbyło się w klubie, a uczestniczyło w nim około pięćdziesiąt osób. Wśród gości przeważali młodzi sympatycy bilardu, ale można było zauważyć też tych, którzy zaczynali swoją karierę w latach dziewięćdziesiątych, n.p. Michał Lichodziejewski, którego zapamiętałem jako zdolnego juniora. Była też rodzina i najbliżsi znajomi a solenizant był wyraźnie wzruszony i zadowolony z odwiedzin tylu osób.
Bogdana poznałem w 1997 roku, wówczas wiceprezesa Polskiego Związku Bilardowego. Po kilku latach komercyjnego bilarda postanowiłem nawiązać kontakt z PZBil. i zapoczątkować sportowy bilard w Oławie. Spotykaliśmy się przy okazji kursu sędziowskiego w Kielcach, X mistrzostw Oławy, mistrzostw Polski juniorów oraz w późniejszym czasie pucharze Old Boys. Zawsze szczerze mówił to co myśli, służył pomocą i bezgranicznie poświęcił się bilardowi. Doskonały nauczyciel i trener, wychował wielu znakomitych graczy - mistrzów Polski i Europy. W obecnych czasach i wąskiemu gronu zainteresowanych tą dyscypliną sportową czy taką formą rozrywki, jak kto woli, są to niezaprzeczalnie unikalne cechy. 
Boguś jeszcze raz wszystkiego dobrego i dziękuję za prawie dwadzieścia lat znajomości, jest mi niezmiernie miło być Twoim znajomym.

X mistrzostwa Oławy - 14.02.1997
Kurs sędziowski w Kielcach - 28.02.1997
Eliminacje do mistrzostw Polski, Lubin - 18.10.1997
A. Siwik, B. Fortuński i A. Niedziółka
DSB Lubin, KEN 6



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz